الخميس، 11 سبتمبر 2008

يوم من رمضان

أف...........هوا المغرب ما أذنش لسه؟؟؟؟؟؟؟
......هوا هيأذن أمتى أنا هأموت خلاص !!!ونفسى أناااااااااااااااااام
دى كانت أنفاسى الأخيرة اللى أتنفستها أمبارح ،كان يوم ما يعلم بيه الا
ربنا ،نمت وما شربتش ماء وماصليتش الفجر ،صحيت كان ريقى
ناشف ،رحت الدرس وجيت مشى فى عز الولعة ،كنت بأجر رجل وراء
التانية ،لحد ما وصلت باالسلامة، اترميت على السرير وكنت فرحااااانة
الا وأخواتى بيقولوا لى قومى سمعى للشيخ "يا فرحة ماتمت"قمت أخذت
المصحف ورحت سمعت وخرجت ورحت على السرير على طول ،الا يا
"سندس تعالى أنشرى الهدوم،طبعا "طاعة الأم واجبه" رحت نشرت ،
دخلت على السرير ،ولسه هأحط رأسى على المخده يا سندس
.............الفراخ.....الأكل...المواعين....الشقة
كنت هأطلع من هدومى ،خلصت الشغل وما كنش فيا نفس،رحت
علشان أنام ولسه هأحط رأسى اللى أنفجرت على المخده الا والمغرب
رحت أفطر وبعد مافطرت جريت على السرير ،الا والمواعين كانت
من نصيبى و أطورت فيهم لوحدى،وأخيرا جاء الفرج ونمت ولكنى نمت
............فى ميعاد النوم
ساعتها حلفت أنى ماأنام الا بعد الفجر وبعد ماأصلى.
وعرفت ان ربنا بيلقنى درس لأنى أهملت فى فريضة من فرائضه .
..............وده درس عمرى ما هأنسااااااااااااااااااه

سندس

هناك 5 تعليقات:

مش لاقية اسم يقول...

السلام عليكم

والله البوست لذيذ جدا جدا

وربنا يعينك على الصيام والقيام

بس هو فى سوال

هو انتى وامل اخوات ولا اصحاب اوى ؟؟؟؟

كل سنة وانتن طيبتان

ورمضان كريم

مش لاقية اسم يقول...

اة نسيت


انا ليا الشرف انى اول تعليق

وجزاكم الله كل خير على تشريفكم مدونتى

تحياتى

سندس وأمل يقول...

وعليكم السلام

أنا أسفةانى أتأخرت فى الرد على

تعليقك أصلى أنا كل لما أجى أكتبلك

رد الكمبيوتر يفصل.

وجزاكى الله خيرا،وربنا يعينا كلنا على

الصيام.......

وأنا وأمل أولاد عم وأصدقاء أوى أوى

أوى.....

وأحنا اللى يشرفنا انك تكونى أول

المعلقين على الموضوع...........

مصطفى محمود يقول...

طيب عرفتي السبب خلاص ..

أمنعيه بقى :)

ربتا يعينك و يعينا على طاعته يارب

تحيتي ,,

سندس وأمل يقول...

أنا مش فاهمة حاجة بس على العموم

أعتقد كده والله أعلم إنك بتتكلم

فى الموضوع وأنا مش واخدة بالى ...

وأين كان فأنا هأمنعه بأى طريقة

أى خدمة.........

وتقبل الله منا ومنك صالح الأعمال.