الجمعة، 24 أكتوبر 2008

هيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه تااااااااااااااااااااااااااااااااج


...................................................السلام عليكم


يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه



والله كل التدوين واحشنى أوى والمدونات و كله أنا بقالى كتير مش بنزل بوستات طبعا عرفين ليه



الأخت أمل ماشاء الله كانت عمله دكتاتوريه :) وأقعد أقول لها خلينى أقول لهم كلمه لألالالالالالالالالالالالا


وأنا أعيط ولا حياة لمن تنادى :) دخلت عليكم ....يعنى أصل أنا نزلت بوستين لازم هى كمان


تنزل ....فين الإثار ....فين الحب .....فين الرحمه....:)"إختفوا معدش فيه حاجه إسمها كده"


........................................................يلا بقى ربنا على الظالم والمفترى :)



المهم البوست ده عن التاج الى جالى من الأخت الفاضله إيمى بيبى "ربنا يسامحها أصدى يجزيها خير"



على فكره التاج ده من أصعب التيجان الى جتلى طول ماأنا فى فتره التدوين أى والله إنتوا مش مصدقين


ثقافه إنجليزى أمال إيه مش أى أى ولا زى زى:) very important ملحوظه



:)"""""التاج ده أول تاج يجيلى """"""


......................ندخل فى التاج ............................بسم الله الرحمن الرحيم


أول حباية رمله يعنى أول سؤال :أذكر ستة أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك لأول مره!!!؟


:)والله ما أعرف علشان الى هيقابلنى أنا مش بخليله فهيعرفنى على طول


بس هما يعنى:1 :أنا عناديه جدا 2 : رخمه أوى 3: عقلى أاااااااااااااااااااد الفسفوسه



رابعا4: طيبه جدا "أمل الى بتقول على كده (وش مكسوف) :) 5: هبله وعبيطه وكل الى على وزنهم


سادسا6: بحب أهزر أوى 7: ووحده من عندى " بزعل بسرعه " :) مش أوى يعنى


رملايه كبيييييييييييييييره "السؤال التانى يعنى:سبع حاجات نفسك تعملهم!!!؟



:)أولا 1: نفسى أبطل أهرج وأخد الدنيا جد شويه "مستحيل



:)ثانيا2:نفسى أفيد بلدى بأى حاجه حتى لو مش هأكون حد مشهور بس أفيدها وخلاص"أنا فدائيه"



ثالثا3: نفسى أروح غزه أوى .....وعايزه أحارب والله بجد 4: نفسى أجيب مجموع كبيييير السنه دى



خامسا5: نفسى أعمل مشروع أى مشروع مع إنى صغيره لسه بس عند ناس جيراننا كلبه كنت نفسى



:)أعملها بيت "بس العيال إتريقوا على فشلت الفكره من دماغى بس برده لسه عند حلمى ده



)سادسا6: نفسى أمسك إداره الدوله دى وأظبطها :) والله بجد ....إتريقوا إتريقوا (وش بيطلع لسانه



:)سابعا7: نفسى أعى "أبقى عيانه" هتقولو البت دى إتهبلت "ماأنا إن شاء الله هأخف تانى يعنى



زلطه "يعنى طوبه" يعنى السؤال الثالث سبع حاجات معرفتش تعملهم!!!؟



:)1:إنى أحفظ القرأن ..........مممممممممممممم إيه ده هوا أنا مخى دفتر (وش هيفرقع)



حجر يعنى السؤال الرابع:سبع حاجات دايما بتقولهم !!!؟



أولا1: السلام عليكم " وإسلاماه":) 2:فوزى أو فوزيه لأى حد 3: هتشلينى



رابعا4: أستغفر الله العظيم (لما بكون مش قدره) 5: إيه الغباء ده أو إيه الهبل ده



سادسا6: سندووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووسه إتهبلت يارجاله



:)بأقولها برده :) لنفسى يعنى 7: كيفكم يارجاله "بالصعيدى وهع وهعين وتلت هعات


حجر كبيييييييييير يعنى السؤال الخامس: سبع مشكلات فى حياتك ممكن تحليهم بالفلوس!!! ؟



ولا مشكله الحمد لله ..............بس لوالفلوس كانت معاى كان زمانى عملت بيها حاجات كتير



زوئله هههههههههههه بضحك أنا وأمل دلوقت على الكلمه يعنى السؤال السادس:



سبع أماكن بتحبهم أوى : إحم إحم إحم .............1: السطح بتاع بيتنا 2: المدرسه



رقم3: الأهرامات وأبوا الهول وأم الهول وأولادهم والهول ذات نفسه :) 4: الغرفه الى أنا قاعده فيها



دلوقت عرفتوا ليه ؟؟؟؟؟ علشان فيها الكمبيوتر :) 5:الملاااااااااااااااااااااااااااااااهى بموت فيها



رقم6: بيت عمتى 7: بيتنا الدافىء والحنون و...............والى بنتضرب"بناخد علقه" فيه برده



حجر أكبر خالص يعنى السؤال السابع: سبع أشخاص بحبهم غير بابا وماما واخواتى!!! ؟





أولا:كل المدونين يعنى "بجاملكم "لأوالله 2: الأخت الفاضله "الدكتاتوريه":) أموووووووووووله



ثالثا3: جهاد صحبتى 4: أفنان 5:مش لاقيه إسم 6:كيارا و إيمى بيبى



سابعا7: خديجه "انا مسلمه" على فكره أنا بحبهم أوىىىىىىىىىىىىىىىىى أوى



طوووووووووووووووووبه يعنى السؤال الثامن:سبع حاجات بتحبهم قوى!!!؟



رقم1: المصاصه 2:اللبان 3:الأيس كريم "أنا عيله "عارفه :) 4:بحب أصحابى أوى 5:بحب الأطفال



رقم6:بحب الكرتون أوىىىىىىىىىىىى 7: بحب الكرتيه



صخره يعنى السؤال التاسع:سبع مدونات بتحب تقرالهم!!!؟



صراحه جينا للورطه كل الى حلين التاج ده كتبين "كل المدونات الى على الشمال" أنا بقى مش ينفع أقول كده



فهأقول كل المدونات الى على يمين المدونه:) بحب أقرأ لهم


الدبشه الكبييييييييييييره "أى يارأسى" السؤال الأخير:تمرر الواجب/التاج لمين؟؟؟؟؟؟؟؟؟


السؤال الورطه طبعا مش هينفع لكياره ولا لإيمى ولا لأستاذ تامر الحسينى ولالرومانسى ولا حسن حنفى




يبقى 1:مش لاقيه إسم 2: إيمان "إعلى لأعلى" 3: خديجه محسن "أنا مسلمه"



رقم4: مستر منشد 5:بعد الصمت 6: جمعاوى لا للنميمه 7:المبرمج المحترف 8:حدوته


:)كفايه كده سلام عليكم بقى "الحمد لله خلصنا من أول مصيبه"



سندووووووووووووووووووووووووووووووسه

هناك 28 تعليقًا:

سندس وأمل يقول...

مااااااااااااااااااااااااااااااشى

كده ياسندس أنا دكتاتوريه طيب ماشى

أنا صبره متخلنيش أطلع ..........

إنتى عارفه طبعا أنا أقصد إيه ؟

وعلى فكره إجاباتك على التاج رخمه

أوى :) بس بقى يالا ..على فكره مفيش

حد هيعلق عندك خالص هههههههههههههههه

أيوا ن طيب ماأنا علقت أهوه

ياد الخيبه على :)ههههههه

سلام عليكم وخدى خصمه ياوحسه مس

تكلمينى خالص خالص :) "أمووووووله"

حسن حنفى يقول...

بسم الله ماشاء الله اجابات جميله علي التاج

ان شاء الله تقدري تحققي كل امنياتك وتبقي مهندسه معماريه وتبني بيت بقي كبير كده
:d
هههههه

كـــيــــــــارا يقول...

ههههههههههههههههههههههههههه


يالهوي ياسندس ايه الاجابات والرمل والظلط ده

ايه ده

وكمان كنتي عاوزه تدشيني طوبه

الحمد لله انك عارفه اني اتدشيتها قبل كده

تحفه ياسندس

سلاموز :)

EMMY BABY يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههه

كل ده يطلع منك يا سندوووووووووسة
دانتى طلعتى مشكلة


حلوة زوئلة دى (ترجمى بقى )


الحاجات اللى بتحبيها ضحكتنى جدا عيلة عيلة يعنى


نفسك تعيى ليه يعنى ؟؟؟؟؟؟؟

اجابتك لذيذة

طبعا كنتى بتدعيلى وانتى بتحلى

انطقى اقرى اعترفى

هههههههههههههههه

تحياتى

ايمى

,.-~*'¨¯¨'*•~mr ,.-~*'¨¯¨'*•~monshed يقول...

لا بجد اسئله تمام والاجمد بجد الاجابة انا في حاجات اول مرة اعرفها مانكرش طبعا انا ضحكت كتير وانا بقرأ متشكر علي اهدائك البوست ليا
جزيتي خيرا

الازهرى يقول...

العزيزة سندس

ربنا يحقق كل امانيكى

لكن

العيال إتريقوا على فشلت الفكره من دماغى بس برده لسه عند حلمى ده


كلمات لا تقولها فتاة طموح لان من يتوقف عند كلمات الاخرين لا يتقدم الى الامام اطلاقا

تحياتى
لك ولمن تجلس بجوارك

سندس وأمل يقول...

أموووووووووووووووووووووله:

إيه يا أمل لأياختى لوكان فيه حاجه

قولى إحنا ورانا رجاله تقرقش الزلط

أمال إيه ......ومفيش حاجه من أصله

وإذاكلن على الخصمه بتاعتك أنا قبلتها

شكرا ياأمل:) يادكتاتوريااااااااااه
_________________________

حسن حنفى:

واااااااااااااااااااااااااااااااء

ماسى ماسى ياأستاذ حسن واااااااااء

وفيها إيه الهندسه المعماريه؟؟؟؟؟

دول أحسن ناس الى بيدخلوها:)

مش لاقية اسم يقول...

السلام عليكم سندسة روح قلبى
اجاباتك زى العسل
ربنا يحققلك كل امنيكى
وذكرى وانتى هتجيبى المجموع الى انتى عايزاة
كل سنة وانتى طيبة يا قمر
تحياتى

أمل حمدي يقول...

ازيك ياسندس

اجاباتك حلوة ربنا يحقق لك كل

ماتتمنيه

بس خفي على امولة علشان اسمها على

اسمي وانا بحبها

ربنا يصلح حالك وحالها يارب

سلام

romansy يقول...

الحمد لله
انا خلصت الواجب اللى عليه
برضه ايمى
ربنا يجزيها خير ويسامحها
اهم حاجه ان احلامك بسيطه
ومش صعبه
ايوه مش صعبه
يارب تعرفى تحققيها بس انتى كده زعلتى امل منك
دى مش دكتاتوريه كده
دا كده كانت هتعمل خير فى اللى مررتى التاج ليهم
الحمد لله ربنا ستر
عقبال تاج الفرح يا سندسس
وكمان يا امل
وتصبحوا على خير
عقبال التاج الجديد

سندس وأمل يقول...

كيارا:

لا إنتى ظلمتينى أنا كنت عايزه أدشك

دبشه مش طوبه:) شفتى أنا بحبك أدإيه

(سلاموز)

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

"وإذا حييتم بتحيه فحيوا بأحسن منها

أو ردوها ":)هههههههههههه معلش

وعليكم السلاموز .....خلاص كده براءه
____________________________

إيمى بيبى:


(كل ده يطلع منك يا سندوووووووووسة
دانتى طلعتى مشكلة )

لسه فى بلاااااااااااااااااااااوى

فى التاجين التانيين :)

بالنسبه لترجمه زؤله والله أنا بسمعها

كده معرفش بقى بس هى تقريبا حاجه

بتتزإل "شفتى المفهوميه بتاعتى":)

وبعدين أنا عيله مين الى قال كده

وهااااااااااااااااااااااااااااااااء

أنا عيلتين آه مش عيله وحده :)

وبالنسبه للعى أنا بقول ما أنا إن

شاء الله هخف تانى يعنى:)

ياخراشى على العوات الى أنا دعتهالك

من كل الأنواع :)(وش بيطلع لسانه )

سندس وأمل يقول...

mr mondoshed:

ماهى علشان تمام أنا إدتها لحضرتك أمال

إيه ده حضرتك مننا وعلينا:)

(متشكر على إهدائك البوست لى)

ياعم على إيه وبعدين الشكر لله :)

(جزيتى خير)

وجزيت مثله.................
___________________________

العزيز ألازهرى:

شكرا على دفعى بهذا الشكل ......

جوزيت خيرا وبالنسبه للى قاعده جمبى

تحيات حضرتك وصلتلها ........
___________________________

مش لاقيه إسم :

وعليكم السلام ياسكره وحشانى أوى

وإن شاء الله هذاكر وأجيب المجموع الى

أنا عيزاه بس دعواتك كده معانا...

وإنتى بألف صحه وسلامه .....

سندس وأمل يقول...

ماما أموله:

أنا الحمد لله .................

(بس خفى من على امولة علشان اسمها

على اسمي وانا بحبها)

يعنى أنا بأكرهها يعنى :( دى بنت عمى

وأنا كنت بأهزر مش أكتر يعنى...

(ربنا يصلح حالك وحالها يارب)

أميييييييييييييييييييييييييييييين

يارب .........
_______________________________

رومانسى:

هييييييييييييه هيييييييييييييه

زى يعنى خلا صناه الحمد لله :)

(بس إنتى كده زعلتى أمل منك)

إنتوا عملين على ربطيه ولا إيه

ياجماعه والله أنا بأهزر بس مش أكتر وأنا

وأمل عمرنا مابنزعل من بعض خالص

أولاد عم يارجااااااااااااااااااله

وغير كده أنا وريتها البوست لما نشرته

وهى ضحكت بس مش أكتر يعنى.....

عقبال تاج الفرح ياسندس وكمان ياأمل)

يارب ياأخوى لا إحنا لسه أدمنا قرون

عقبال لما يجلنا تاج فرح ياعم .....

(وتصبحوا على خير وعقبال التاج الجديد)

وحضرتك بألف صحه وسلامه ........

وهما تاجين مش تاج واحد على فكره يعنى:)

غير معرف يقول...

هو فين باقي السبعة اللي معرفتيش تعمليهم!

تمسكي إدارة البلد وتظبطيها!!؟؟
لأ والنبي.. كده أحسن!

بعدين مالهم الصعايدة!!؟
مش بنقول "هع" على فكرة :)
...
"عقلى أاااااااااااااااااااد الفسفوسه"
واضح! :D
بهزر طبعا :)


مش كنتي تخلي أمل تجاوبه برضو؟؟
كنا نعرف الرأي الآخر.. صوت العقل في المدونة دي!

غير معرف يقول...

هههههههههههههه
اجاباتك تحفة يا سندس
بجد ربنا يكرمك ضحكتينا شوية من القلب وربنا ما يحرمكيش انتى وامل من بعض يا رب
المهم مش عارف اعمل ايه فى الواجب اللى حضرتك فرضتيه على بس يلا خير اكيد هاجاوب بس اعذرينى بس فى مناسبة مهمة طبعا هاعلن عنها قريبا على المدونة عندى اول الشهر ان شاء الله وبعدين على طول اخلص لحضرتك التاج من عينيا الاتنين

دمتى لنا بكل خير ويلا سلام

Tamer Alhosiny يقول...

ههههههههههههههههههههههههه

تصوري انا عديت علي التاج ده اكتر من مرة وانا متضايق واقول بعدين لما ابقي مش متضايق
لحد خلاص مكنت هفقد الامل في اني اقرئه
معلش اليويمن دول الحالة النفسية وحشة كالعادة

بس قلت لا بقي لازم اقرئه
متضايق متضايق
عنها وفضلت اقراء ومت علي نفسي من الضحك
خفت دم بجد ملهاش حل
ههههههههههههههههههههه
انا نفسي مش عارف اكتب اقول ايه علي المصطلحات التحفة الاي كتباها

انا بجد دلوقتي فرحان قوي
وسعيد وبضحك بجد بعد التاج الجميل ده

انتي يا سندس دمك بجد خفيف قوي
ههههههههههههه
حتي عنادك مع امل لزيز
هههههههههه


انا شكلي كدة مش هعرف ارد عليكم
من الضحك
ههههههههههههههه
ثواني هقرا البوست تاني

تامر الحسيني

اقصوصه يقول...

مبرووووووووك التاج:)

SemSem يقول...

اول زيارة لى فى المدونة
ماشاء الله اجابات جميلة اوى على التاج
وباذن الله مش هتكون الزيارة الاخيرة
تحياتى

اخوان من اجل مصر يقول...

انا كل ما ادخل مدونه التاج ده
ايه يا جدعان هما المدونين بطلوا تدوين واشتغوا تاجات
عموما شكرا علي الاجابات الجميله

سندس وأمل يقول...

إسلام ناجح:

ممممممممممممممممممم معرفش ممكن علشان

أنا عرفت أعمل كل حاجه معدش حاجه مش

تتعمل :) صح.....

وبعدين فيها إيه لما أمسك البلد هه

قول ماشى ده أنا كنت هخليك دراعى

اليمين بس يالا بقى.......

وبعدين الصعايده أجدع ناس :)حد يقدر

يقول غير كده:)أمال بتقولوا إيه؟؟

خذوا العلم من العلماء:)

وبعدين أنا عاقلى أد الفسفوسه ....

ماشى مش لما يكون فى عقل نشوف يبقى

عامل إيه..:)

(صوت العقل فى المدونه دى)

مش فاهمه وأما هتجاوب تاجين لسه مبعوتين

لنا إن شاء الله............

_________________________________

جمعاوى :

(وربنا ما يحرمكيش انتى وامل من بعض يا رب)

ياراااااااااااااااااااااااااب

أميييييييييييييييييييييييييييييين

وبعدين أنا مستنيه حضرتك علشان

تحله بس يالا بسرعه.........

(اخلص لحضرتك التاج من عينيا الاتنين )

ياراجل كنت فكراهم تلت عيون :)

على العموم يالابسرعه حله.........

سندس وأمل يقول...

تامر الحسينى:

ليه كده ياأستاذ تامر الحزن ده

والإحباط ما إحنا شباب ذى الورد أهوه

(خفت دم بجد ملهاش حل)

بجد بجد أنا فرحانه علشان حضرتك بتضحك

(ثواني هقرا البوست تاني)

ماشى أنا مستنيه أهوه...يلا يالا..
__________________________
أقصوصه:

اله يبارك فيك ..........
________________________________

semsem:

يارب مش تكون الأخيره وتنورنا كتير

___________________________

اخوان من أجل مصر:

يعنى منحلهوش ولا إيه:).......

والعفو ده مش حاجه يعنى.........

________________________________

إِيمَان عَاطِفْ يقول...

يارى عليكى يا سندس
ده انتى رهيبه
انا اختك اهه
وكنت على آخرى
كنت هموت من الضحك
وكله كوم و"زؤله"دى لوحدها كوم تانى!!
ربنا يخليكى لى..
بس يخليكى...بعقلك!!

blue-wave يقول...

ههههههههههههههه
ليه بس كدا يا امل؟
ماتسيبيها تدون؟؟؟؟
هههههههههههههههههههههه
بس بجد اجابات تحفه

سندس وأمل يقول...

إيمان عاطف :

(يارى عليك ياسندس)

إنت جعانه كده أوى ههههههههههههه

فين حرف الباء :)

(انا اختك) مش فاهمه يعنى أنا أختى

ولا إنتى أختك :) ظرافه ظرااااااااافه

(كنت هموت )مامتيش وريحتينا ليه:)

(ربنا يخليك بس يخليكى بعقلك)

عقلى الى قد الفسفوسه...هه قولى :)
_______________________________

blu wava

أه والنبى قول لها تسبنى أدون :)

شكرا على الزياره الأكثر من رائعه

جزيت خيرا أخى.......

حسن حنفى يقول...

إزاى حضرتك عندك 15 سنه وفى سنه3 ثانوي ؟؟؟؟؟؟؟؟

سؤال وجيه واكتر من واحد ساله ليا هو وبرضه ازاي هتدخل كليه وانت عندك 16 سنه
:d

اولا : انا كنت في مدرسه خاصه اسمها الهدي والنور فدخلت بدري سنه
ثانيا : لاني دخلت بدري سنه فمش اخدت سنه 6 فبقيت سابق بسنتين
:d
ثالثا: وانا صغير هم قالوا الولد ده عبقري ودماغه كبيره وسابق سنه فيعملوا ايه قالوا هو لو بقي عادي هنظلمه فقالوا خلاص احنا نخليه سابق سنه :)
علشان كده كتير بيقولولي انت سابق سنك
ههههههههه
فهم اكتشفوا عبقريتي من زمان وبداوا ينموا مواهبي وكده وكانوا مش هيخلوني اخد اعدادي بس انا قلت لأ لازم يكون فيه مساواه وكده

:d

هههههههههههه

غير معرف يقول...

السلام عليكم
وحشتينى جدا يا سندوسة
انتى وامل سلميلى عليها كتير
واعزرينى على الغاء المدونة
كل سنة وانتى طيبة

سندس وأمل يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
سندس وأمل يقول...

حسن حنفى:

هههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

كفايه كده ماشاء الله هههههههههههههه

أنا مش هأقول لحضرتك بعد كده

الا يا أستاذ عبقرينوا :)

__________________________

غير معرف:

وحشااااااااااااااااااااااااانى

موووووووووووووووووووووووووووووت

فينك يابت إنتى على وأنا زعلانه جدا

جدا علشان حزفتى المودنه ياوحشه

إعمليها تانى هه ماشى...